فـراخـوان اولیـن جشنـواره منطقه ای عکـس میاندوآب تـالاب نـوروزلـو

talab nouruzlu 1
تالاب نوروزلو در 8 کیلومتری مرکز شهرستان باروق و در کنار روستاهای آیدیشه، میرزا نظام و نوروزلو از توابع شهرستان باروق و روستا های مشیر آباد و گوگجلو از توابع میاندوآب قرار دارد.طبیعت زیبا و چشم نواز تالاب نوروزلو با پوشش گیاهی و تنوع زیستی خاص خود می تواند خاطره ای خوب از طبیعت گردی برای گردشگران به جا بگذارد. این تالاب با پوشش گیاهی منحصر به فرد خود و تنوع زیستی اطرافش، برای یک سفر یک روزه و خارج شدن از محیط شهری مکان مناسبی می باشد.محیط‌ های طبیعی بخصوص تالاب‌ها جنبه‌های مختلف و متعددی برای جذب علاقمندان دارند. تالاب نوروزلو نیز از این قاعده مستثنی نیست، در این تالاب شما شاهد مناظر طبیعی شگفت‌انگیزی بسته به فصل سال خواهید بود. به همان اندازه که فصل بهار این تالاب دلربا و فریبنده است، می‌توان از یک فصل پاییز هزار رنگ با انبوهی از نیزارها که بعضا دیواره‌ای را در حاشیه آب به وجود می آورند، لذت برد. جریان آب مستمر و با حجم زیاد می‌تواند، چشم‌اندازی ایده‌آل به وجود آورده که می‌تواند فضای مطبوعی را برای گذراندن یک روز تعطیل فراهم کند. در فصل بهار و تابستان محدوده تالاب سرسبز و پوشیده از پوشش گیاهی جنگلی، نیزاری، و چمنزار است. پرندگان متعددی در این فصول چشم انداز زیبایی به آن می بخشند. و در پاییز قسمت‌های چمنزار به رنگ زرد در می آیند و در فصل زمستان تالاب غالبا پوشیده از یخ می شود.
تالاب نوروزلو یکی از جاذبه‌های طبیعی شهرستان میاندوآب در آذربایجان غربی است. این تالاب با محیط زیست منحصر به فرد خود، پناهگاهی برای گونه‌های مختلف پرندگان مهاجر است و باعث جذب گردشگران زیادی می‌شود. بهار بهترین فصل برای بازدید از این تالاب است، زیرا در این زمان، تالاب پر از آب است و پرندگان مهاجر نیز برای تکثیر به این منطقه می‌آیند. مناظر زیبای تالاب نوروزلو، آرامش بخش و دل انگیز است و باعث می‌شود که بازدید از آن تجربه‌ای بیادمانی در ذهن ایجاد کند

مهار آتش سوزی در منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو

به گزارش خبرنگار محیط‌زیست خبرگزاری فارس به نقل از سازمان حفاظت محیط‌زیست، علیرضا بقالی رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان میاندوآب گفت: به دنبال کسب خبری مبنی بر وقوع آتش‌سوزی در داخل حوزه جنگلی تالاب نوروزلو، مأموران به محل اعزام شده و کار مهار آتش‌سوزی را آغاز کردند. با توجه به شرایط موجود اکیپ‌های آتش‌نشانی از شهرهای میاندوآب، شاهین‌دژ، باروق، کشاورز و بوکان به محل اعزام شدند و با کمک محیط‌بانان بعد از ساعاتی آتش‌سوزی را مهار و از خسارت‌های بیشتر جلوگیری شد، علت آتش‌سوزی عامل انسانی است. یادگار لندنیان مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری میاندوآب گفت: وزش باد شدید در منطقه کار مهار را برای آتش‌نشانان سخت کرده بود، اما در نهایت پس از حدود ۶ ساعت تلاش مستمر، آتش مهار شد.

عکسهایی از تالاب نوروزلو

14020114000496_Test_PhotoN
1836789
noruzlu64
بیشتر ببینید
اسکرول به بالا